onsdag 25 september 2013

Förväntansfullt

Hej på er. :) 

Just nu sitter jag i pojkvännens säng och tittar på när han spelar Grand Theft Auto V som jag var med honom när han köpte idag. Så nu lär jag inte få kontakt med honom på en vecka eller två. ;)
Idag åkte jag in till stan för att fixa lite saker och besöka det företag där jag ska börja en serviceutbildning på måndag. Jag kom in i jobbgarantin för unga igår och hade därför ett möte inbokat med min handledare på Arbetsförmedlingen då. Vi pratade om vad nästa steg i mitt jobbsökande kunde vara och kom efter en stunds diskuterande fram till att en utbildning kunde vara bra. Jag har sökt jobb uppe i fjällen på skidorterna till vintern och det kändes som ett bra val att gå en utbildning som kan hjälpa mig att få jobb där uppe. De hade så att man kunde komma på studiebesök idag kl 13 så jag åkte in dels för att se vart det ligger men också för att känna mig lite trygg inför måndag. När jag kom dit möttes jag av en dörr som var låst där det behövdes en portkod, som jag såklart inte hade. Jag tänkte att det kanske kunde komma någon och öppna klockan 13 så jag ställde mig där och väntade en stund innan det kom en kille och frågade om jag skulle in. Jag svarade att jag skulle det och han öppnade för mig och visade mig sedan till hissen och sedan vidare in till lokalerna där jag kommer befinna mig de kommande tre månaderna. Sedan fick jag prata med en av lärarna som jag kommer ha om tre veckor och han visade mig vart jag ska befinna mig på måndag morgon klockan åtta och så gav han mig portkoden också, så nästa gång jag kommer dit kommer jag ta mig in utan problem. ;) Jag gick därifrån och kände mig glad och med känslan av att det kommer bli både roliga och lärorika tre månader. :)
När jag var klar där satte jag mig vid biblan och väntade på att pojkvännen skulle komma och hämta mig. Han sms:ade när jag var på väg in till stan och frågade om jag ville följa med till IKEA och KappAhl och eftersom jag inte hade något bättre för mig sa jag att jag kunde göra det. Så han hämtade mig runt två och vi började med IKEA. Där köpte han ett bord, en matta och en hylla. Sedan fortsatte vi till KappAhlModehuset, där hittade han två par jeans och när vi var klara där åkte vi bort till Media Markt så att han kunde köpa Grand Theft Auto V. Efter det var han klar med allt han skulle ha så vi åkte hem till honom och satte ihop bordet, la ut mattan och satte upp hyllan, det blev verkligen ett lyft för hela rummet. :) Sedan letade vi efter ett par bordsben till ett bord som hade tänkt ha som soffbord men det saknas ben till en bordsskiva. Men vi hittade inga bordsben, trots att vi var tre som letade. Sedan åt vi innan vi åkte ner till Färjestaden så att Sebbe kunde köpa ett PlayStation 3 av en kompis, det är ju bra att ha något att spela spelet på också. ;) Sen åkte vi hem så att han kunde spela och nu har han suttit fastklistrad i någon timme. ;)

I helgen är det skördefest och det ser jag verkligen fram emot! :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar