torsdag 14 maj 2015

Dag 25 - Smeknamn jag har, varför har jag dem?

Jag heter Ottilia i förnamn. När jag var liten ville mormor, morfar & mamma kalla mig för Tilla men jag tyckte inte om det så de slutade med det. När jag gick på lågstadiet hade jag Otto som smeknamn men efter ett tag tröttnade jag på det så alla fick sluta kalla mig det(hur dumt låter inte det, jag var irriterad på alla som kallade mig för Otto och fräste att de skulle sluta med det). Under resten av min skolgång hette jag Ottilia, vilket jag var nöjd med. När jag började på Elgiganten gick det utför. Till en början trodde min chef att jag hette Ottila så hon kallade mig för det och det tog ungefär en vecka innan jag fick chansen att rätta henne och idag kallar hon mig för Ottilia. Men eftersom det blev fel från början heter jag för det mesta Ottila på jobbet och ibland heter jag något annat, det beror lite på vilket humör mina kollegor är på. Mitt senaste smeknamn är Kerstin. Det är lagerchefens påhitt som ett par stycken har anammat. Men man brukar väl säga att kärt barn har många namn? 

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar