onsdag 27 maj 2015

Flyttinköp

Hej på er. :) 

Idag har jag varit ledig så jag har fått mycket gjort. Jag började dagen med att fixa en massa saker till flytten innan jag åkte till bilprovningen med bilen. När jag var klar där åkte jag och hämtade lillasyster och vi åkte till IKEA. Vi provsatt soffor och jag bestämde mig för en men får vänta med att köpa den till det att jag har kommit in i lägenheten. Sen kollade jag på tv-bänk, soffbord, skåp, köksbord & stolar och en massa andra småsaker innan vi kom fram till restaurangen där vi stannade till och åt lunch. 
Ibland är vi lika, båda tog chokladmousse till efterrätt. Mätta och belåtna fortsatte vi mot tag-själv-lagret, väl där plockade vi på oss soffbordet men när vi kom och skulle hämta tv-bänken var den slut men den skulle komma in igen på måndag så jag ska åka dit och köpa den då istället.  
När vi hade betalat och lastar in allt i bilen åkte vi till Stadsmissionen för att se om jag kunde hämta något köksbord men hittade tyvärr ingenting. Sedan åkte vi vidare till Loax där jag hittade en fin lampa att ha i köksfönstret. Eftersom jag behöver ett köksbord åkte vi tillbaka till IKEA och köpte ett jag hade hittat där. Vi åkte hem till mig och packade ur alla grejer ur bilen innan vi åkte hem till henne där jag stannade ett par timmar innan jag åkte hem igen. 
När jag kom hem lagade jag mat och har fixat med lite annat inför flytten också. Jag gjorde också smoothie på turkisk yoghurt och färska jordgubbar, riktigt gott! :) 

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar