lördag 9 maj 2015

Jobbhelg

Hej på er. :) 

Igår var jag ledig och jag passade på att göra så lite som möjligt. Jag började dagen med att sticka och slötitta på serier innan jag åkte ner till Färjestaden och handlade. Innan jag åkte hem åkte jag och kollade till Elins hästar, hon hade släppt ut dem på bete sen sist jag var där så det var fyra nöjda hästar jag mötte i hagen. :) 
När jag kom hem provade jag träningsbyxorna jag köpt och blev då  sugen på att gå ut och springa en runda. Sagt och gjort, jag sprang 4,5 km och kände mig otroligt nöjd, jag var inte överdrivet trött och det kändes bra i hela kroppen. Jag har nog kunnat springa ännu längre om jag hade haft tid. Att springa 5,7 km i augusti blir nog inga problem, det känns fantastiskt! :) 
När jag hade duschat och fått i mig lite mat åkte jag in till stan för att titta på lillasysters klass slutkonsert. Väl där mötte jag upp Tilda. :) konserten var bra och lillasyster gjorde bra ifrån sig. :) 

Idag har jag jobbat, det har varit kunder lite hela tiden så det tiden gick ganska fort. Alex, som har blivit grillfrälst, gick  runt och kände, klämde och inspekterade grillarna. Jag kan inte låta bli att skratta åt honom. 
Jag kollade också i nästa veckas reklamblad och insåg att produkten som jag har väntat på sedan februari äntligen kommer in nästa vecka! När jag såg den slängde jag upp bladet i Alex ansikte och bara pekade på bilden, jag fick inte ens fram några ord. Jag blev så glad att jag nästan hoppade upp och ner och Alex bad mig att lugna mig. När jag gjorde samma sak med Robin bara skrattade han åt mig, han kunde inte förstå att jag är så glad över någonting på jobbet. Jag vill tillägga att det är första gången kag blivit såhär glad över en produkt. Vad det är för någonting får ni vänta och se till nästa vecka. När jag har köpt den ska jag blogga om det så att ni förstår vad allt det här ståhejet handlar om. ;) 
När Alex "blir stor" ska han ha en grill som Fredde Shiller i Solsidan. :) 

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar