torsdag 6 oktober 2011

Riksdagsledamot i klassrummet

Dagen började med kulturhistoria. Vendela & jag spelade Othello, pratade med Johan & My och gjorde inte på något sätt det vi egentligen skulle. ;)
Samhällskunskap. Vi pratade om Moderaterna och Sverigedemokraterna innan en riksdagsledamot för Vänsterpartiet Hans Linde kom och pratade lite med oss. Det var kul att någonting utöver det vanliga hände och att han var så pass intressant att lyssna på att man inte tröttnade. :) Jag tyckte också om honom, han var trevlig och verkade vara en mycket intressant människa. Han besvarade våra frågor på ett mycket bra sätt och vi kunde bli både frustrerade(alltså inte för att han sa något fel eller hade konstiga personliga åsikter) och glada över det han sa. ;) Om Sverigedemokraterna fick bestämma, skulle dom då ta bort all utländsk mat(typ pizza, pasta, tacos, asiatisk mat mm)? Till den här frågan hade vi alltså behövt en Sverigedemokrat och inte en Vänsterpartist. ;)
Hans Linde
Mat. :) Diskussioner om vad vi tyckte om Linde och om hur gammal han är. x) Vendela & jag kollade sedan upp det. Han är född 1979, alltså 32 år. ;)
Klasstid. Felicia & jag ska några veckor framåt vara ordförande och sekreterare. Idag var det min tur att vara ordförande. ;) Mindre än två veckor kvar till Stockholm - awesome! :D
Håltimme. :) Vendela & jag gick bort till Maxi för att hon skulle ta ut pengar, där träffade vi på Ronja som praoar den här veckan. ;) Jag köpte en kortlek med godismotiv på baksidan av korten och Vendela köpte godis. ;)
Engelska. Presentationer av våra nyheter. Mycket intressanta ämnen, vissa skapade stora diskussioner och vi var ganska överrens om att det var fel(dödsstraff och mobbing).
Hem. :) Vendela & jag träffade Dennis så vi pratade med honom hela vägen hem. ;)
Hemma pluggade jag matte.....prov imorgon. :S

Nu kan jag inte sitta här mer. Charlotte kommer snart hit och innan dess ska jag duscha, hänga upp tvätten och packa inför imorgon. ;)
See ya! :)
// Ottilia. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar