lördag 15 oktober 2011

Tjuvlyssnat.se & argalappen.se

Jag är ibland inne och läser på Tjuvlyssnat.se där kan man hitta sjukt roliga konversationer. ;) Som dom här till exempel:

1:an spårvagn, Göteborg
Tre tjejer ~25 sitter och pratar om tv-abonnemang.
Tjej 1: Jag har bara 1, 2 och 4:an.
Tjej 2 och 3: Va?
Tjej 1: Jag tror i alla fall inte att jag har de andra kanalerna… Inte för att jag behöver dem, jag laddar ner allt istället.
Tjej 2: Har du testat att trycka på 3:an?
Hon gör en gest i luften som för att trycka på fjärrkontrollen.
Tjej 1: Eh, nej… det har jag visserligen inte gjort.
Tjej 2: Sen måste förresten tv-sladden vara i både tv:n och i tv-uttaget i väggen.
Tjej 1: Jo, men det är jag säker på att den är.

Roslagsbanan, Stockholm
En kvinna ~65 (till konduktören): Jag har glömt min remsa, kan jag betala med den här?
Hon håller upp mobiltelefonen.
Konduktören: Javisst.
Kvinnan: Hur gör man då?
Konduktören: Åker du på fullt pris eller reducerat?
Kvinnan: Reducerat.
Konduktören: Okej, då skickar du ett SMS till 72150 och skriver Rikard Adam Bertil.
Kvinnan börjar knappra på mobilen.
Kvinnan (efter en stund): Ska det vara Rickard med ck eller?

Spårvagn 5, Göteborg
Ett gäng tjejer ~11 pratar högljutt när två tjejer i samma ålder kliver på spårvagnen. Den ena gråter hjärtskärande.
Tjej 1: Men vad har hänt?!
Tjej 2 (gråtandes): Linus gjorde slut!
Upprörda utrop.
Tjej 3: Hur länge var ni ihop?
Tjej 2: En vecka!
Tjej 3: Oj, det är ju värsta länge! Men ni var ju jättekära på rasten idag!
Tjej 2: Jag vet, men nu när jag skulle gå på spårvagnen sa han att han blev kär i Mia på matten!

Buss 527, Sollentuna
Två tjejer ~17 sitter på bussen och snackar skit om en kompis.
Tjej 1: Alltså hon är så jävla jobbig. Stör mig sjukt mycket på att hon är så fejk.
Tjej 2: Ja, men eller hur… Och så är hon ju typ sämst på Wordfeud!


Och ibland är jag inne på Argalappen.se och kollar på alla roliga lappar folk skriver. ;) Till exempel dom här: 






 // Ottilia. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar