tisdag 8 maj 2012

Dagen då vi blev jämförda med en amöba

Kom för ungefär en och en halv timme sen. Mamma satt vid köksbordet och jobbade lite så jag tog mina matteböcker och gick ner och satte mig och försökte ta mig igenom några tal. Det gick inte så bra så jag gav upp ganska snabbt....jag hatar matte B. Så är det bara.

Dagen har flutit på ganska bra ändå. Vi fick en ny uppgift på musikalen, vi ska sjunga ballader två och två. Viktor & jag ska sjunga Can You Feel The Love Tonight. Tror att det kan bli riktigt bra om vi lär oss texten ordentligt och får en bra musikbakgrund som är hela låten. ;)
Vi hade vietnameser i köket som lagade mat till oss idag, hemmagjorda vårrullar. :) Jag brukar inte tycka om det, men deras tyckte jag verkligen var goda! :) Vi fick efterrätt med, det har vi dock inte en aning om vad den innehöll. Den var någon lila/mörkröd sylt(bären liknade myror...) typ, som smakade lite som risgryn och naturell yoghurt(som låg ovanpå). Det var kul att få smaka vietnamesisk mat på riktigt, dom var dessutom väldigt trevliga och förklarade för mig vad det var för mat det var jag tog, trots att det stod på små lappar. ;) TV var också där och filmade lite. ;)
(Det ser brunt ut, men kameran luras lite..)
Hade mitt muntliga nationella i engelska idag med, gick ganska bra tycker jag ändå. Samtalet spelades in vilket gjorde att jag fick lite prestationsångest, men jag känner mig ändå rätt nöjd.
Har provat mina kläder som jag har tänkt ha på mig på torsdag då det är Jenny Challenge. ;) Blir nog bra tror jag, mamma tyckte att det såg tyskt ut i alla fall. ;) (Tur att kostymförrådet finns!!! ;))

Är av någon anledning helt slut och planerar nu att göra så lite som möjligt på kortast möjliga tid innan jag går och lägger mig. ;)

// Ottilia :)

1 kommentar: