onsdag 12 februari 2014

Att komma alldeles för sent till jobbet

Hej på er. :) 

Jag vaknade hos pojkvännen och insåg efter ett meddelande på min röstbrevlåda att jag skulle ha varit på jobbet för en och en halv timme sen. Jag klädde snabbt på mig och försökte febrilt få tag på chefen medan pojkvännen lugnt bredde ett par mackor till mig som jag slängde i mig i bilen in till jobbet. När jag väl kom dit var jag mer än två timmar sen men de sa att det inte var någon fara då jag trodde att det var imorgon dagens tider gällde(jag struntade ju inte i att komma dit). Ironiskt nog sa jag till pojkvännen igår kväll att jag aldrig försover mig och han kunde ju såklart inte låta bli att kasta det i ansiktet på mig idag. Några timmar efter att jag hade åkte från honom fick jag ett sms där det stod "Och du som sa att du aldrig försov dig! :P Tjii fick du! ;)", och det värsta är att han har rätt.... ;) Resten av arbetsdagen gick ganska långsamt och jag försökte komma in i det men efter min turbulenta morgon kände jag mig bara dum och oansvarig. Så jag var ganska glad när Tilda kom och jag fick gå hem. ;)
När jag kom hem stekte jag pannkakor som blev dagens kvällsmat och sen pratade jag med mormor, farmor och Madde en stund i telefon. :)
Imorgon börjar jag vid 9.15 och då ska jag minsann se till att vara där i tid! ;) Från och med imorgon ska jag lära Lotta(som har varit på en annan avdelning tidigare) allt jag kan, det ska bli riktigt roligt. :)  Efter att jag har slutat vid halv 3(ååååh vilken lyx, jag jobbar i princip alltid stängning eller i alla fall till 18 så att jag får gå vid halv 3 känns fantastiskt!), ska jag möta upp Madde IKEA och sen ska vi gå runt där till klockan 17 för då är det stickklubbsmöte(både mitt & Maddes första) och det ska bli riktigt spännande. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar