måndag 3 februari 2014

Tjuvlyssnat

Kika in på Tjuvlyssnat. ;) 

Restaurang
En mamma ~45 och hennes barn, en tjej ~18 och en liten pojke ~3, sitter vid ett bord. Tjejen har precis läst upp sitt eget och mammans horoskop. Därefter läser hon upp sin lillebrors horoskop som handlar om att han kommer ha tur med brudarna den här månaden. I slutet läser hon upp ”Råd: öppna ditt hjärta”
Tjejen (till sin lillebror): Du måste öppna ditt hjärta.
Pojken: Men Johanna jag har inget hjärta, jag är kille.

Gröna tunnelbanelinjen mot Farsta Strand, Stockholm
Tjej 1 ~16: Vill du ha ett tuggummi?
Tjej 2 ~16: Nej, jag har redan.
Tjej 1: Vill du ha ett Extra?

Gymnasium, Stockholm
En kille ~17 ropar på läraren under en mattelektion för att få hjälp med ett tal.
Killen: Du, jag förstår verkligen inte. Enligt facit är svaret 45,8 men jag får bara fram talet 666.
Läraren: Äh… ja det var ju lite konstigt.
Killen: Ja precis! Det är jättemystiskt, det är ju liksom… the number of the beast!

Kafé, Örebro
Fyra tjejer (~17) år sitter och pratar om skolan och klasskamrater.
Tjej 1: Ja, det ska bli så konstigt att inte komma till skolan och träffa alla dagen efter studenten.
Tjej 2 (överraskad): Va? Är studenten en skolavslutning?

Subway, Umeå
Kille ~20 kommer in på Subway och ska beställa en macka.
Anställd: Vill du ha mild eller kryddig ost?
Killen: Är det lök i den kryddiga osten?
Anställd (förvirrad): Nej…?
Killen: Då tar jag den!
Killen fortsätter sin beställning och är väldigt omständlig i val av grönsaker.
Anställd: Vill du ha någon dressing?
Killen: Är det kött i BBQ-dressingen?
Anställd (ännu mer förvirrad): Öh… Nej.
Killen: Då tar jag den!

På spårvagnen, Kungsportsplatsen, Göteborg
Dagisfröknarna räknar in sina småttingar när de ska gå av vagnen: 9, 10, 11…
Ena fröken vänder sig till sin kollega: Men du… Vi hade väl bara 10 med oss?

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar