onsdag 5 februari 2014

Taylor Swift

Hej på er. :) 

När jag var sådär 14-15 år var Taylor Swift det bästa jag kunde tänka mig i musikväg. På något sätt kunde hon sätta ord på mina känslor och det kändes som att sjöng direkt till mig. Jag kunde lätt försvinna bort en liten stund med hennes musik i öronen. I min blandlista på Spotify ligger de flesta av de låtarna som jag lyssnade på varje dag under mina tidiga tonår och varje gång de spelas kan jag vartenda ord och varenda ton. Och ibland får jag tillbaka känslan av att vara 14 igen. Jag kan få flashbacks från högstadiet och tiden runt högstadiet bara av att lyssna på någon av Taylors låtar. Även fast jag trivs med att leva i nuet och gärna lite i framtiden också så är något av det bästa jag vet att kunna tänka tillbaka till en tid i livet när allt kändes på ett sätt som aldrig kommer komma tillbaka och jag hade helt andra tankar och värderingar än jag har idag för att jag har mer livserfarenhet.

Egentligen vill jag bara säga tack till Taylor för all musik som gör att jag kan resa tillbaka till mitt 14-åriga jag. :) 

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar