fredag 28 februari 2014

Ett par dagar i Stockholm

God morgon på er. :)

Igår tog jag mig upp 04.15 och gjorde mig i ordning innan min skjuts kom och hämtade mig vid 05.10. Väl på plats på flygplatsen checkade vi in och fick ganska snabbt komma på planet som skulle ta oss till Stockholm. Efter en snabb flygresa fick vi vänta in andra varuhus och sedan ta taxin till hotellet vid 08.00. Resten av dagen bestod sedan av möten med flera olika leverantörer i olika små rum. Det var en mycket intensiv dag och när vi hade träffat sista leverantören vid 20.00 var jag helt slut. Under dagen satt jag flera gånger och nästan nickade till och jag var väldigt glad när jag kunde gå till hotellrummet och göra mig i ordning inför kvällens middag som serverades vid 21.00. Middagen var fantastiskt god med både förrätt, varmrätt och huvudrätt. Jag satt och pratade med Mange, som jobbar med mig i Kalmar, och en av de högre cheferna som kom och satte sig vid vårt bord, det var väldigt trevligt. :) Försäljningschefen höll ett par tal och meddelade att de hade flyttat fram torsdagens schema med en timme då det hade insett att det var många som hade rest långt och hade varit uppe sedan mitt i natten som nog hade tyckt att det varit skönt att få sova lite extra. Det var mycket uppskattat. ;) Vid när klockan blev 23 gick Mange & jag till våra rum och la oss, vi var båda helt slut.

Igår gick jag upp vid halv 8, då tog jag en dusch innan jag gick och åt hotellfrukost. :) Även den här dagen var fylld med leverantörsmöten där det demonstrerades nya produkter. Det gav mig otroligt mycket att få lyssna på vad de olika produkterna har för för- och nackdelar. När jag är på jobbet måste jag alltid fråga någon vad det finns för olika specifikationer på alla produkter men här fick jag det "gratis" och det är jag väldigt glad för. Vid 17 gick taxin tillbaka till Arlanda och vi satt och småpratade lite på vägen. :) Vi checkade in våra väskor och gick upp till Sky City och åt lite innan vi satte oss i vänthallen och väntade på vårt flyg som gick vid 21.10. När vi kom på planet meddelade piloten att det var dimmigt i Kalmar men att det nog inte skulle vara några problem. Men när vi närmade oss Kalmar hade de bara 50 m sikt och de behövde 550 m så vi fick flyga ner till Ronneby och landa där istället. Därifrån fick vi åka bussar till Kalmar, som jag trodde ska ta hemskt lång tid men jag somnade och vaknade igen när vi kom till Rinkabyholm. Pojkvännen kom och hämtade mig flyget och jag var hemma runt halv ett. Då var jag väldigt glad att jag fick gå och lägga mig. ;)

Idag jobbar jag mellan 11-19.15 och i helgen är jag ledigt, det ser jag verkligen fram emot! :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar