måndag 3 februari 2014

Vitt

Hej på er. :) 

De senaste dagarna har det varit väldigt vitt överallt och det är inte bara för att det har kommit snö(som till min förtjusning faktiskt håller på att smälta bort) utan också för att det har varit dimmigt. Igår vaknade jag hos pojkvännen och han trodde att det var fönstret som var smutsigt men när vi hade gått upp och tittade ut såg vi att det inte var smuts på fönstret. ;) Jag körde hem och fick det ta det lite extra lugnt för att inte köra på någon eller något som skulle kunna finnas på vägen.
Idag var det lika dimmigt och när jag stod och väntade på bussen såg jag inte att den kom förrän den var ganska nära. När jag kom in till stan gick jag runt och letade efter lite kläder och jag hittade ett par jeans(vilket verkligen kan vara ett omöjligt projekt), ett par mjukisbyxor och två tröjor. :) Sen begav jag mig till jobbet och började jobba vid 15.00. :) Det var min första jobbdag på 6 dagar och det flera stycken som påpekade att jag inte hade varit där på ett tag. Vi stängde vid 19 och stötte på problem som inte gick att lösa, tur då att jag har snälla kollegor som tar på sig att fixa saker och ting för att man ska slippa stå där hur länge som helst. :)

Imorgon är jag ledig och jag ska nog tvätta och göra lite nytta. Bland annat rensa lite i garderoben tror jag, den är mer än överfull och uppenbarligen använder jag inte alla kläder så de ska få komma till någon som har bättre användning för dom. :) Jag är en mästare på att spara på saker, jag tänker alltid "jag kommer sakna den/det här om jag gör mig av med det nu" men nästa gång jag hittar den/det har jag egentligen inget behov av det. Så imorgon ska det bli plats i garderoben, jag är trött på att behöva trycka in allt jag tvättar och köper. Det skulle ju vara roligt att kunna vika eller hänga(jag har delvis hänggarderob och delvis där jag kan lägga kläderna) utan att behöver pressa när det i en låda, in på en hylla eller på en galge bland de andra kläderna.
Jag städade och tvättade och lite sådär i fredags också men det är återkommande projekt som aldrig riktigt försvinner.

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar