onsdag 11 januari 2012

Dagen då klassen helt plöstligt

hamnade i Amazonas på klassresa. Jagade av indianer som sköt giftpilar var vi tvungna att rädda oss genom att svinga oss i lianerna över en liten bäck som blev bredare och bredare hela tiden. Den fylldes också på med hungriga hajar, pirayor och livfarliga brännmaneter från Atlanten. På den andra sidan fanns det ännu fler indianer som även dom sköt giftpilar på oss. Bara den starkaste kvinnan(Snaedis) och mannen(Johan) klarade sig och fick resa hem och berätta för omvärlden vad vi hade varit med om. Vi andra fick titta på dom i våra nästa liv och heja på dom när det började bli riktigt brett att svinga sig över. x)
Det är vad som händer om vi helt plötsligt får ha en vikarie på idrotten. Det var en sjukt nice idrottslektion och den första sen jag slutade nian som började med att vi skulle jogga runt ett par varv i idrottshallen. Tänka sig vad en liten vikarie kan åstadkomma! ;)

Det var ju första skoldagen idag ju. ;) Och det varit en helt vanlig onsdag med ES10B. :)
Jag började med psykologi, vi tittade på film som vi sen ska analysera.
Idrott, här vet ni ju redan vad som hände. ;)
Mat. :)
Kulturhistoria. Dan körde på med Romantiken. I slutet av lektionen kom tre av våra andra lärare med information och nya busskort. ;)

Dans. :) Vi dansade locking idag, riktigt kul faktiskt. :) Men jag har fortfarande inte riktigt kommit underfund med hur man göra vissa steg... x)
Teater. :D Vi hade utvärdering av kursen vilket var väldigt kul! :) Haha, Nettan är bäst. Hon har gjort så otroligt mycket saker som vi hade synpunkter och kommentarer till. :D Vi hade betygssnack med, måste säga att jag är mycket nöjd med mitt betyg. ;)

Nu ska jag hjälpa lillasyster att laga mat. :)
 // Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar