tisdag 17 januari 2012

"Have no fear, Viktor is here!"

Dagen började med den sista dramaturgilektionen, kändes lite trist faktiskt. :/ Vi gjorde rollimprovisationer vilket var så otroligt roligt! :D Det hoppas jag verkligen att vi kommer göra mer i någon av våra kvarvarande teaterkurser. :) Det är lika kul att vara publik som att vara med och agera själv. ;)
Det kom en nia som gick med vår klass under dagen med, Viktor hette han. ;) Han fick vara med oss och spela kort eftersom vi ändå alltid gör det när vi har rast. ;) Den stackarn förstod inte riktigt och var tvungen att spela mot oss som spelar varje dag annars... ;)
Kulturhistoria. Vi var i Skeppets aula och lyssnade på ett 20 minuter långt musikstycke av någon kompositör från Romantiken. När dom spelade det under 1800-talet i Moskva krävde kompositören att alla kyrkklockor i hela staden skulle ringa och att det skulle vara kanoner på scenen. Det måste ju varit ganska underhållande att titta på det. ;)
Engelska. :) Viktor öppnade med lektionen med att komma in och säga "Have no fear, Viktor is here!". Vad skulle vi göra utan honom? x) Vi hade en nyhetsquiz i grupper om två. Viktor & jag jobbade tillsammans och vi var så bra så att vi vann, vi är en sjukt bra team. ;) High five, Viktor! :D
En fråga var om vem som var Nord Koreas förra ledare och att av alternativen var Kim Kardashian, haha! x)  ==>

Sen slutade vi för dagen, ganska nice med tanke på att klockan bara var 13.35. ;) Jag tog 14.10-bussen hem med Simon. :)
När jag kom hem fixade jag lite saker innan jag skickade in psykologianalysen. Den sista på hela kursen. Eftersom jag gjorde det har jag sovmorgon imorgon - superdupernice! :D 
På tal om sovmorgon kommer jag ha sovmorgon minst en gång i veckan från och med nästa vecka då vi börjar vid 9 på tisdagar. :) Lyx!!! ;)

Jag hjälpte lillasyster att välja till gymnasiet idag, det var mycket krångligare än vad jag kommer ihåg att var. Men nu är det i alla fall gjort och hon hade hela 5 val, snacka om att inte kunna bestämma sig.. ;)
Jag passade samtidigt på att välja individuellt till trean. Engelska C med certifikat - here I come! :D

Nu ska jag gå ner, göra mig en kopp te och försöka få tag på min pojkvän..  ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar