tisdag 17 januari 2012

Mot alla odds

Jag skulle ju gå ner förut och göra mig en kopp te och fastnade framför TVn med mamma som tittade på en svensk realityserie som startade idag, Mot Alla Odds. Den handlade tio personer med olika funktionshunder som tillsammans skulle ta sig från Victoriafallen i Zambia till Skelettkusten i Namibia. Det är en vandring på 150 mil.
Det var faktiskt riktigt bra och jag blev väldigt inspirerad av dom som hade antagit sig att göra detta. Både mamma och jag blev mycket imponerade av vad dom gjorde!
Med sig har dom Natasha Illum Berg som har bott där nere i 20 år och vet hur man ska handskas med alla djur och olika terränger. I dagens avsnitt träffade dom på både flodhästar, elefanter och krokodiler.

Detta är verkligen något som jag & mamma kommer följa slaviskt i 8 veckor framåt!
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar