fredag 13 januari 2012

Fredag den trettonde nr 1

Dagen började med att jag besökte Mörbylånga för första gången sen jag slutade nian. Det kändes lite konstigt att åka ner dit för att leka med halva tvåan och inte för att hälsa på gamla lärare. Och tro det eller ej, men things has changed sen jag lämnade det sist. ;)
Själva lekandet med barnen var mycket uppskattat av både barnen och deras lärare. :) Och det var ju inte precis som att Danni, Johan & jag klagade heller, vi hade också roligt. :) Allting slutade med att barnen brottade ner oss på golvet, till vårt försvar var det mycket orättvist uppdelat - det var dom 11 mot oss 3... ;)
När vi sen var klara åkte vi till skolan för att äta innan matten började. ;)
Matte. Vi började med algebra, för dom som känner mig och var med mig i nian på mattelektionerna vet dom att algebra inte riktigt är min grej. Det har inte heller blivit någon ändring på det. ;)
Samhällskunskap. Vi pratade privatekonomi och var lite mer inne på lån och så vidare idag. Efter den här lektionen tror jag inte att någon av oss kommer göra några dumma misstag. Det kändes som att alla var med på det.
Sen slutade jag för dagen och för veckan med för den delen. ;) Jag åkte ner till stan med Vendela innan vi sa hej då till varandra så att jag kunde fixa lite saker och hon kunde gå och köpa sig något att äta. ;)
När jag sen hade stressat genom halva stan(kändes det som) och var på väg till bussen ringde mamma och sa att hon skulle in till stan och att vi kunde äta där om jag ville. Det sa jag ju inte precis nej till. ;) Medan jag väntade på att dom skulle komma in till stan gick jag och köpte ett par nya jeans, eftersom mitt favoritpar sprack över högerknät igår... :( Efter att  vi sagt hej då till lillasyster som satte sig på en buss ner till Karlskrona gick vi till Peking och åt. :)
Efter det gick vi in på Team Sportia och fixade en cykel till mig *tummen upp* på det! :) Sen åkte vi vidare till NetOnNet och där hittade jag lite mappar och ett kollegieblock som jag fick av mamma, tack! :)

När vi sen hade varit hemma ett tag bakade jag muffins, supergott! :)
Så nu sitter jag med en gigantisk kopp te och en muffins som jag tänker njuta av. ;)

Trots att det är fredag den trettonde idag har jag inte haft speciellt mycket otur. Det känns ganska bra måste jag säga. :) Det enda jag kan kalla otur är att Sebbe blev sjuk idag, vilket betyder att han inte kan komma hit imorgon...  :(
Krya på dig, älskling!


Nu ska jag titta på en film och njuta av att helgen bara har börjat! :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar