måndag 17 juni 2013

Dag 1 - Min favorit bok/böcker

För några år sedan kom mammas bästa vän hit med en massa böcker som hon inte längre ville ha. Jag kollade igenom vad det var för böcker och hittade flera stycken som Marian Keyes har skrivit. Då hade jag aldrig hört talas om henne men när jag läste baksidorna på böckerna tyckte jag att de lät intressanta så jag behöll dem. Sedan började jag läsa Vattenmelonen, som är hennes första bok, och jag fastnade direkt. Första gången jag öppnade boken la jag inte ner den på tre timmar och när jag väl var tvungen att göra det tog det emot. Den handlar om en kvinna som blir lämnad av sin man samma dag som deras dotter föds. Man får följa henne genom allt och se hur hennes liv, tillsammans med sin nyfödda dotter, utvecklas.
Vattenmelonen var den första chick lit-boken jag läste och det var här jag fastnade. Jag har sedan dess läst nästan alla hennes böcker och sedan fortsatt läsa andra chick lit-författares böcker och kommit på att det är min favoritgenre. ;) Marian Keyes böcker har också blivit mina favoriter att läsa när jag ligger och solar. :)
Jag rekommenderar den mycket starkt! :)
Jag vet att bokens titel är särskriven på omslaget och det stör mig något enormt!
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar