fredag 14 juni 2013

Studenter

Hej på er! 

I onsdags begav jag mig till champangefrukosten så att jag var där vid tjugo i 7, nästan alla i klassen kom och vi drack champagne och åt jordgubbar tillsammans innan vi tog bussen till skolan där vi blev fotade. Sedan gick vi till klassrummet som tvåorna så fint hade smyckat åt oss. Där satt vi och pratade och skrev i varandras mössor innan vi gick ner till matsalen för studentlunchen som bestod av dubbelmarinerad fläskfilé och potatisgratäng. :) När vi hade ätit upp var det dags för avslutning i aulan. Vi sjöng studentsången och knäckte våra glow sticks när vi sjöng "hurra!!" och vi lös upp aulan som faktiskt var nedsläckt. Det var lite musikunderhållning och stipendieutdelning innan det kom ut en sisådär 20 4-åringar på scenen och sjöng för oss. De var så söta att jag höll på att börja gråta och de fick stående ovationer när de var klara. :) Det blev dags för betygsutdelning i klassrummet så vi gick dit där danslärarna hade satt ihop en dans tillsammans som summerade våra år på skolan och Jörgen hade skrivit en låt till oss, när han sjöng den grät jag. Vid kvar över ett närmade sig utspringet och vi gick ner i Gallerian för att ställa upp oss. Alla var taggade och vid halv två började utspringet. Vi hade en dans med våra glow sticks som var mycket uppskattad och vi hade otroligt roligt. :D När alla klasser hade sprungit ut och man hade fått kramar och gratulationer av alla nära och kära som hade samlats på skolgården begav vi oss till flaket som vi sedan åkte med ungefär en timme. Men jag hade kunnat dansa och sjunga med i minst tre timmar till! :D Väl hemma väntade familj och vänner och vi åt smörgåstårta och jordgubbstårta innan det var dags att bege sig in till Danni för förfest innan Vallen. Runt halv elva gick vi till bussen och kom in till stan lite efter elva. Sedan var vi på Vallen fram till klockan två. :)

Igår var det dags för Madde & Lotties student. Jag kom in till stan vid kvart över ett vilket var tur för det fanns nästan inte en enda parkering. Men efter många om och men hittade jag en och begav mig sedan till fots till Stagg. Tyvärr regnade det ganska mycket men det upphörde lagom till att utspringet började. :) Det var många väldigt lyckliga studenter på skolgården som marscherade genom stan och sedan åkte flak. Att det regnade gjorde ingenting. :) Jag skulle vänta på Madde så att hon kunde åka med mig hem från stan så jag gick ner till stan tillsammans med Tilda som också skulle vänta på en kompis. Vi gick till en guldsmedsaffär och bytte en ring som Tilda hade fått i studentpresent och eftersom hon har hemsk beslutsångest fick jag hjälpa henne att välja. ;) Sedan gick vi till Ben & Jerry's och åt glass och satte oss i fönstret så att vi kunde titta på de lyckliga studenterna när det kom på sina flak. Vi pratade om hur vår studentdag hade varit och vi kände båda två att den hade varit helt fantastisk och att vi gärna hade gjort om den. :) Sedan gick vi tillbaka till Stagg och hämtade upp Madde som var otroligt lycklig och hög på livet. :D Jag släppte av henne hemma och åkte sedan vidare till Lottie där jag fick smörgåstårta. :) Efter ungefär en och en halv timme åkte jag tillbaka till Madde där jag åt tårta och ännu mer mat, men den här gången var det grillspett och potatissallad istället, mycket mycket gott! :) Jag hjälpte till att plocka undan och satt sedan och pratade med Madde, Malin, Daniel & Mikael innan Madde började göra sig i ordning för att åka in till stan. När hon sedan åkte in dit begav jag mig hemåt och somnade runt elva. :)

Idag var det dags för ytteligare en student, Sebbes. :) Vid ungefär 12 började rektorn prata och sedan kom de glada ut en och en för trappan(det går ju att göra så när man bara har en klass på skolan). De hölls två tal innan de fick komma ner till alla nära och kära och det var en mycket lycklig pojkvän som hade fått stipendium som kom fram till oss. :) När han hade fått alla blommor och gosedjur och grejer både på och avhängt från halsen blev det dags för dem att åka flak. ;)

Och nu är jag hemma, men inte så länge till. Jag ska packa ihop saker till ikväll och sedan ska jag till Sebbes studentskiva. :)
ONSDAG
Trött student innan förfesten. :)
 TORSDAG
Glad student. :D
En annan glad student som ville ta studenten en gång till. ;)
 FREDAG
Glad student. :D

Bilder från min student kommer när jag har fått dom. ;)
// Ottilia :)

2 kommentarer:

  1. ÅH, blir så himla lycklig av alla bilder!! Studenten var något av det finaste jag har upplevt :)

    SvaraRadera
  2. Jag med, det var såååååå fantastiskt! :)

    SvaraRadera