måndag 6 augusti 2012

Dag 19 – Vilken sport jag tränar/tränat & åsikt

Zumba.
Det är inget jag tränar aktivt, men mer eller mindre i perioder. När jag känner att jag behöver röra på mig och det är för dåligt väder för en promenad eller jag helt enkelt inte känner för det, kan jag sätta igång någon av zumba-dvd:erna lillasyster och jag har. Det som är bra är att det finns flera olika passa man kan göra, med lite olika svårighetsgrader och längd. Det tycker jag är väldigt bra. Musiken man ska röra sig till är otroligt härlig och är lätt att hänga med i. Eftersom zumba handlar mycket om att "känna musiken"(feel the music på engelska) gör det det hela enklare.
Ni som har sett reklamen på TV-shop för zumba vet att dom säger att man tycker att det är roligt och att man ler när man gör det. För mig stämmer det väldigt bra. Jag tycker att det är otroligt roligt, men också väldigt jobbigt, och jag kan komma på mig själv att le när jag är mitt uppe i det. :)
Det ingår lite stretching i slutet av alla passen med men det är så lite att det knappt hjälper så jag brukar köra lite extra för att slippa träningsvärken. Inte för att det brukar hjälpa men det känns alltid bättre att stretcha lite till. ;)
Jag tycker att det är en otroligt bra träningsform som passar bra till mig som tycker att det är kul att dansa, trots att jag är otroligt dålig på det. ;)
Bildkälla.
 // Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar