torsdag 23 februari 2012

2 år sen sist

När jag vaknade idag var det riktigt fint väder, vårigt med skinande sol, blå himmel och 8 grader varmt. :) Så när jag kom ner i köket frågade lillasyster om vi inte skulle gå ut till hästarna och rida. Jag funderade en liten stund och bestämde mig för att det var en bra idé. Då började sökandet efter mina ridkläder, det var ju typ 2 år sen sist jag satt på en häst, men eftersom jag har ganska bra koll på vart jag lägger mina grejer hittade jag dom ganska snabbt. ;) Jag ville sen slippa ha jacka eftersom min stalljacka inte är den bästa att rida i, så jag krängde på mig 5 tröjor för att slippa frysa. Jag kände mig som en riktig tjockis med alla kläder, men jag slapp frysa. ;)
Efter en snabb minnesuppfriskning kunde jag både sadla och tränsa. Trots det skrattade lillasyster åt mig när jag fick spänna om sadeljorden 3 gånger innan vi kunde gå ut till paddocken. Haha, stackars Princess... ;)
Det var riktigt skönt att rida i solen. :) Och hästarna klagade ju inte precis heller. ;)

Så jag har faktiskt tagit vara på det fina vädret idag, känns bra faktiskt. :)

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar