lördag 18 februari 2012

Fotokub

När jag installerade skrivaren för någon timme sen fick jag ett program som heter HP Photo Creations där man kunde göra massa roliga saker med sina bilder som man antingen kan beställa från HP eller skriva ut själv(det beror ju lite på vad det är). :) Jag tittade runt lite och hittade att man kunde göra en fotokub med sina bilder. Jag tyckte det lät som en rolig idé så jag satte mig och hittade några bilder som jag skulle kunna tänka mig att ha framme i mitt rum. ;) Jag fixade lite bakgrunder och skrev sedan ut det, superlätt! :)
Sen var det bara att börja klippa ut det som skulle bli kuben. ;) Lite pilligt, men det gick till slut. :) När det sen blev dags att börja vika den fanns det en enkel beskrivning längst ner på utskriften, så jag följde den tills jag blev klar. Resultatet ser ni här:
 Jag lär göra fler, det var ju så lätt och faktiskt ganska roligt att sitta och pilla med på datorn. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar