söndag 12 februari 2012

Deltävling 2 - Göteborg

God morgon! :)

Igår kväll var det ju andra deltävlingen Melodifestivalen för er som missade det och jag måste säga att det var relativt bra låtar. :) Min favorit blev David Lindgrens låt Shout It Out, men jag var ytterst osäker på om han faktiskt skulle gå vidare över huvudtaget eftersom jag innan inte hade en aning om vem han var. Men efter att han gått vidare till andra omröstningen och han fick mest jubel inne på arenan blev jag mer och mer säker på att han faktiskt skulle gå vidare, dock inte till Globen. Så jag är otroligt glad att han gick vidare till final, dels för att han verkligen förtjänade det(låten var ju sjukt bra!) och för att samtidigt slog ut Thomas di Levas Ge Aldrig Upp ur tävlingen, som igår tävlade med den sämsta låten.
Ulrik Munther gick också vidare till final med sin låt Soldiers, vilket också var helt rätt. Hans låt var också en av dom bättre under kvällen. ;)
Till Andra Chansen gick Top Cats med Babydoll och Timoteij med Stormande Hav, vilket för mig var lite oväntat. Eftersom Sonja Aldén också var med var jag ganska säker på att hon skulle ta sig vidare, svenska folket älskar henne så hon går i princip alltid vidare när hon är med och tävlar. Men inte igår. ;)

Än så länge är det bara bra låtar i finalen och jag tycker att vi kan hålla det så. ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar