måndag 13 februari 2012

Dagen då det var extremt härligt vinterväder

Ja, som rubriken säger har det varit helt awesome väder idag. Strålande sol, klarblå himmel och inte alltför kallt hela dagen. Skulle det vara såhär varje dag under vintermånaderna hade jag inte haft något emot att det hade varit vinter. Men så är ju inte fallet, 90% av alla dagar det är snö är det också svinkallt, blåst och mulet.

Ovant, eller hur?  ;)
Efter min första lektion som idag var trafikantkunskap gick jag bort till Jenny där jag skulle ha dagens andra lektion samhällskunskap. Med en halvtimmes rast satte jag mig hos Vendela och dom andra vid våra skåp och pratade lite sådär som man gör ni vet. ;) Helt plötsligt(eller plötsligt och plötsligt, det gör han ju varje dag x)) kom Viktor och vi fick alla en mindre chock när vi upptäckte att han hade blonderat håret. Han hade varit hos frisören häromdagen och bett att få det "lite blondare", resultatet blev kanske lite blondare än han hade tänkt sig. ;) Först kände vi knappt igen honom, men efter att ha umgåtts med honom några timmar kände man till slut igen honom igen. ;) Men enligt NV-Elis är det inte Estet-Viktor längre, det är ju mest synd om NV:arna säger jag då. Det är dom som är mest excited över fenomenet Estet-Viktor. ;)

På lunchrasten spelade vi kort, eller Finns i sjön för att vara mer exakt. Jag blandade korten och började dela ut då Viktor sa:
- Spelar vi Finns i sjön så kräks jag! (Detta är ett uttryck som används flitigt av honom ;))
Jag svarade något i stil med:
- Då får du kräkas, haha! 
Vendela la till:
- We want to see you poop! (Det gick några sekunder då både Viktor & jag insåg vad hon faktiskt hade sagt, efter ytterligare några sekunder fattade även hon och rättade sig...) Puke menar jag! 
Suck på Vendela säger jag bara, det är ju inte första gången något sånt händer precis... x) 

Efter att vi hade slutat promenerade Vendela & jag ner till stan och vi hann fixa lite grejer båda två. ;)

Nu ska jag dricka upp mitt te och spela Sims, imorgon har jag sovmorgon och det är Alla Hjärtans Dag. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar