onsdag 29 februari 2012

Skottdagen 2012

Jag vill, dagen till ära, hissa alla som kan ge ett leende på bussen på morgonen. Vilket verkligen inte alla kan, verkar det som. De flesta busschaufförerna är ganska sura och säger inte ens god morgon när man kommer på bussen på morgonen. Men sen finns det ju såklart dom som ger en ett litet leende och ett "god morgon" vilket gör så mycket för hela dagen. :)
Eftersom jag bor ganska nära bron går jag på bussen typ sist innan bussen kommer på bron vilket gör att den också är ganska full när jag väl kommer på. Så jag får oftast sitta bredvid någon jag inte känner. Innan jag sätter mig frågar jag alltid, med ett leende, "får jag sitta här?" och det väldigt många som suckar, flyttar irriterat väskan och flyttar in lite. Men sen finns det ju dom som också ler och säger "visst får du det!". :)
Det är just dom här människorna jag vill hissa, dom som kan ge ett litet leende på morgonen. Fortsätt med det! :)

// Ottilia :)

1 kommentar:

  1. Sånt gör mig så glad också, när folk är snälla mot en på bussen. :)

    SvaraRadera