torsdag 9 februari 2012

Tvålelujah

Igår sa jag att det var en dålig dag i tisdags, för det var det.
Jag sa samtidigt att gårdagen var en dålig dag, för det var det. 
Jag sa också att idag skulle vara en dålig dag och det var det
Varför undrar ni säkert? Svaret är så enkelt att jag är sjuk. Den här gången har jag dragit på mig en dunderförkylning. Men det kanske inte är så konstigt. Första lektionen i måndags klassen hade tillsammans var samhällskunskap och runt 75 % av klassen satt och hostade och/eller snörvlade, hela lektionen.
Så som det ser ut just nu blir jag hemma imorgon. Det suger verkligen, särskilt eftersom jag var hemma förra fredagen med.. :S

Dagen har gått lite långsamt, mycket på grund av att jag inte har varit superpigg. Den började ju dessutom med att jag fick åka en 20 minuter full buss som jag fick stå på där bakdörren inte gick att öppna så att alla som skulle gå av bussen var tvungna att tränga sig förbi oss som stod i gången. Jag var på riktigt dåligt humör när jag kom till skolan.
Sceniskt musikprojekt. Jag fick hoppa in i den ena gruppen och haka på vad dom hade gjort förra veckan, haha. x) Det blir suuuuuper! ;)
Matte. Börje pratade om något som man kunde göra med miniräknaren. Jag fattade ingenting.
Mat. Vi spelade Finns i sjön. Det var det enda vi spelade på hela dagen, haha! x) Det går lite i vågor vad vi spelar, men har vi rast sitter i princip alltid med en kortlek. Tummen upp på det! :D 
Svenska. Vi pratade om argument och så vidare.
Samhällskunskap. Vi pratade om samhällsekonomi och fick sluta tidigare när Jenny inte hade något mer planerat. Ganska skönt faktiskt.

Väl hemma satte jag mig i soffan med en kopp te och började sticka ett par torgvantar till mig själv. Den ena är snart klar. ;)

Jag får som sagt se hur jag mår imorgon, men jag blir förmodligen hemma från skolan... :S

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar