torsdag 17 juni 2010

Tredje plats - fortfarande sist. :D

Jajamänsan! Trots att vi faktiskt kämpade idag på utsparken kom vi på tredje plats - alltså sist. 9b, 9d1 & 9d2 kom på delad andra plats och 9a vann. Men vi grät inte för det, vi snarare skrattade. Vi har alltid kommit sist när niorna har tävlat, så vi har ju haft någon slags tradition. ;) Men vi har alltid varit bäst - på vårt egna sätt. ;)

Vi spelade revyn idag också. :D Vi var lite oroliga att folk inte skulle skratta och tycka att det var kasst, men publiken på skrattade, klappade och jublade, med andra ord - VI LYCKADES göra en bra revy.
Dessutom var jag inte ens nervös, konstigt nog. Det kändes helt naturligt att stå där, ingen scenskräck alls. :) Tyvärr räckte inte min röst till, och tyvärr hördes det.

Sista dagen på Skansen. På ett sätt vill jag vidare i livet, men på ett sätt skulle jag vilja stanna där resten av livet. Imorgon blir det skolavslutning i aulan och sen blir det ett sista hej då på skolgården.
- För vi har tagit grundenten! För vi har tagit grundenten! För tagit grundenten! Fy fan vad vi är bra!
Kan vi sjunga imorgon, för det är ju då vi slutar grundskolan, men jag och Vendela firade lite i förväg idag istället. ;)

När jag kom hem idag blåste jag ballonger och nu väntar jag på att mamma ska komma hem med rosorna så att jag kan fixa med det till imorgon. :)

Bilder från dagen kommer förmodligen senare ikväll. ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar