lördag 28 juli 2012

Dag 10 – Det här saknar jag

När jag var 5 år skildes mina föräldrar(det gjorde mig inte så mycket, jag var bara glad att jag skulle få två rum och idag kommer jag knappt ihåg något från när dom bodde ihop så jag lider inte av det idag) och pappa flyttade ifrån huset som vi bodde i. Först bodde han bara en liten bit ifrån men sen flyttade han tre mil bort, vilket inte gjorde mig någonting då jag verkligen tyckte om huset och att det låg bara en liten bit ifrån farmor & farfar. 
Han bodde där tills jag var 13 och jag stormtrivdes att vara där. Lillasyster och jag var där varje helg året om och ibland var det veckans höjdpunkt att få komma dit. Det var långt ifrån alla kompisarna som jag hade hemma och som gick i samma klass, men det gjorde mig ingenting. Jag älskade att få komma dit och bara vara jag. 
Lillasyster och jag hade ett varsitt rum men var ändå tillsammans ganska mycket. Vi hade Betty Spaghetty-dockor som vi lekte väldigt mycket med. Dom dockorna har hår som liknar spagetti, därav namnet, och det var väldigt roligt att göra olika frisyrer med hjälp av flätor och pärlor. ;) Det fanns också ett allrum utanför våra rum där vi hade ett rött runt bord där vi byggde ett gigantiskt legohus med allt lego pappa och våra farbröder någonsin haft. Vi hittade alla möjliga sorters legogubbar i säcken och fick Harry Potter-lego en jul som vi hade jätteroligt med. Dom hade olika rum för olika saker och alla gubbarna hamnade alltid i fejder med varandra då vi blev sura på varandra. 
Pappa sköljde ur alla sorters förpackningar när innehållet var slut som han sen också tejpade ihop så att vi kunde ha det och leka affär med. En bokhylla fick bli hyllorna i affären och när pappa köpte en ny strykbräda fick vi den gamla att ha som kassa. Det var otroligt roligt och när kusinerna från Stockholm var nere var det det vi gjorde mest. 
På kvällarna åt vi(pappa, lillasyster & jag) innan vi satte oss vid TVn och åt chips med dipp eller chokladpudding. Pappa gör den bästa chokladpuddingen! När det var Melodifestival tittade vi alltid på den, det är från pappa jag har fått mitt melodifestivalintresse. ;)
Vissa dagar åkte vi också bort till farmor & farfar och fikade, det var alltid lika roligt att åka dit och träffa dom. Trots att vi sågs nästan varje helg. ;)
Allt det här saknar jag.

// Ottilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar