onsdag 25 juli 2012

Dag 7 – Min bästa vän

Vendela 
Vi har känt varandra sen vi började på samma dagis, vilket var vid ungefär 2 års ålder och har hängt ihop sen dess. Inte i ett streck, vi har bråkat emellan åt, men vi hittar alltid på något sätt tillbaka till varandra igen. Vi har gått i samma klass sen vi började ettan(med ett litet uppehåll innan jag bytte klass i början av sjuan) och valde också att gå på samma linje på gymnasiet. Inte för att vi skulle gå tillsammans utan för att vi båda kände att det var rätt(nu har ju hon ändrat sig, men det är en annan historia ;)). 
Vi  har alltid saker att prata om och har sjukt roligt tillsammans! Vi kan sitta och prata om djupa saker och nästa sekund komma in på hur opraktiskt det är med genomskinliga kläder och sedan komma in på att godis är gott. Och om det är någon som förstår mig är det hon, vi har känt varandra så länge att vi vet allt om varandra och har massor av insidejokes som egentligen inte är ett dugg roliga. (Gårdagens choklad.)
Behöver jag någon att prata  med vet jag att det är henne jag kan vända mig till, när det än kan tänkas vara och hon lyssnar alltid och försöker hjälpa till att lösa problem. 
Något som är ett extra plus med henne är att hon är ett planeringsfreak eftersom jag också är det. x) 



Du är bäst
 // Ottilia :) 

1 kommentar: