tisdag 31 juli 2012

Dag 13 – Det här har jag i min väska

Tuggummin, man vet aldrig när man behöver ett.

Plånboken. Alltid bra. ;)

Näsdukar, bra grejer.

iPoden, alltid lika viktig. :)

Något att läsa, jag blir alltid hemskt uttråkad när jag åker buss själv.

Kalendern, varför vet ni om ni läser gårdagens inlägg. ;)

Vattenflaska, behövs alltid. Särskilt nu på sommaren när det är varmt.

Body Butter, alltid bra. :)

Berocca brustabletter. Jag kan komma till skolan ibland och känna att jag kan somna när som helst. Då är det sjukt bra att kunna ta en Berocca så att man faktiskt orkar med hela dagen. ;)

Busskort. Bra om man ska ta sig hem, till exempel.

Tjugolappar och mynt. Det ligger bra på botten av väskan. ;)

Torgvantar. Vintertid har jag har också ett par tumvantar i väskan i fall att jag skulle glömma dom som ska ligga i jackan i skåpet eller hemma. ;)

Lypsyl.

Extrapenna. Om jag skulle glömma pennskrinet hemma.
Paraply. Bra att ha om det regnar.

Pennskrin med allt vad det innebär inuti. Pennor, linjaler, post-it-lappar, pennvässare, suddguummi, markeringspenna, stift, bläckpenna - ALLT!

Bästa boken i väskan. Här skriver jag i dagens kommentarer och andra roliga saker som sägs och händer. Detta är den bäst boken! :D

Necessär med deo, parfym, lipbalm, värktabletter, våtservetter, hårsnoddar och plåster inuti. Ibland även hårnålar.

Godispapper. Godis är gott, enough said.

Det är kanske inte så konstigt ändå att jag alltid får ont i axlarna av att väskan alltid är tung. ;)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar