söndag 29 juli 2012

Dag 11 – Det här är jag dålig på

Erkänna att jag har fel.
För att det tar emot något hemskt när jag ska göra det. Jag bara är sån och jag försöker erkänna att jag har fel mer och mer(förmodligen helt utan framgång) för att människor runt mig inte ska tröttna på mig. Ni vet när folk säger "jag har alltid rätt!"?  Det är precis så det funkar i min värld, där har jag aldrig någonsin fel. Och jag måste ge en eloge till alla vänner och familjen som står ut med mig dag ut och dag in. Jag hade aldrig orkat med mig själv.
Mamma & lillasyster har nu börjat göra kors i taket när jag erkänner att jag har faktiskt har fel. I ett av hörnen i vardagsrummet finns det numera fyra kors ritade. Mamma säger att vi ska måla om när det blir fullt. Vi får väl se hur det blir med det.... ;)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar