måndag 30 juli 2012

Dag 12 – Det här är jag bra på

Att planera.
Det är nog en av sakerna i mitt liv som jag lägger ner mycket tid på och alltid tycker att jag har lyckats bra med. ;) Jag kan sitta med kalendern och skriva klart och fundera på om det finns något litet till jag skulle kunna skriva i bara för att. Jag skulle nog inte klara mig utan en kalender och förstår verkligen inte hur jag kunde hålla allt i huvudet innan jag skaffade mig en precis innan jag började nian. Den var i fickformat och fick precis plats i pennskrinet, i ettan skaffade jag en som var lite större men som var ganska smal och i tvåan satsade jag på en som var stor som ett A5-papper. Men det började gå sönder efter ca halva skolåret så i år har jag satsat på en som är lika stor men som förhoppningsvis är av mycket bättre kvalité! Det behövs ju uppenbarligen. Jag har den nästan alltid i väskan så att jag lätt ska kunna kolla om jag har något planerat eller läxor eller prov som jag behöver plugga till.
Jag fick också skriva i Viktors kalender, som han knappt tittade i, vilket jag verkligen tyckte var roligt. Då behövde jag inte längre komma på meningslösa saker att skriva in i min egen kalender. x)
Suck på mig. Här får ni läsa om vilka olika kalendrar jag har haft dom senaste åren och hur jag skriver i dom. Men jag är bra på att planera. Så är det.
Min nya kalender. :D
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar