fredag 13 juli 2012

Fredag den 13 nr 3

 Heej. :)

Idag åkte jag, Vendela & Ellinor in till stan för att fixa lite grejer. ;) Först var vi på IKEA och hittade ganska mycket saker och när vi var klara tog åt vi en varsin pizzaslice. :) När vi kom ut därifrån började det spöregna så vi halvsprang mot bilen eller i alla fall dit vi trodde bilen stod. Men när vi kom så långt så att vi kom runt husbilen vi trodde den stod bakom visade det sig att den stod ännu längre bort. Så vi sprang i panik och letade efter den. x) Sen åkte vi vidare till Media Markt innan vi åkte in till stan där det var marknad och därför sjukt mycket folk vilket gjorde att det nästan inte gick att hitta en ledig parkeringsplats. Men efter att ha letat i 40 minuter och vi fått stå och vänta på att bommarna skulle gå upp igen hittade vi till slut en plats som visserligen var liten  men som gott och väl räckte till Vendelas lilla bil. ;) Sen kunde vi bort till Baronen där vi gick in på bland annat Ur & Penn och Gina Tricot. På Gina hittade jag en svart klänning som var väldigt enkel men som jag ändå tycker var söt. Jag såg direkt att det var väldigt tunt tyg men jag provade en ändå. Och precis som väntat var den genomskinlig. Det är det värsta med att leta efter kläder nu mera, hittar man något man faktiskt gillar finns risken att plagget är helt genomskinligt och nu när det är sommar vill man inte behöva ha extra kläder under det man redan har på sig eftersom det är varmt. Det är ju totalt meningslöst och känner man att man vill visa allt kan man lika gärna gå naken.
När vi hade tagit oss igenom folkmassorna mitt i stan, där det var marknad, åkte vi till Färjestaden så att Vendela kunde prova en klänning som hennes mamma hade lagt undan till henne. Den passade henne väldigt bra så hon köpte den. ;) Sen åkte vi hem. :)

 // Ottilia :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar