fredag 20 juli 2012

Dag 2 – Morgonrutiner

Just nu har jag inte så mycket morgonrutiner eftersom det är sommarlov och jag är ledig en del. Men när det är skola ringer väckarklockan vid 05.20(egentligen 05.08 då klockan går tolv minuter för snabbt för att jag ska komma upp i tid och tro mig det funkar - jag går på det varje morgon) och snoozar sedan till 06.00 ungefär beroende på hur trött jag är. ;)
Sen går jag upp, klär på mig(lägger alltid fram kläder kvällen innan då jag är alldeles för lat på morgonen) och går sedan ner till köket för att göra i ordning en kopp te som jag dricker halva av och ett par mackor som jag lägger ner i väskan för att äta i skolan. Är i princip aldrig hungrig när jag precis har gått upp så att ta med frukosten till skolan är ett utmärkt alternativ för mig eftersom jag hinner få upp aptiten ordentligt till jag kommer till skolan. :)
Efter det, beroende på hur trött jag är och vilket humör jag är på sätter jag mig antingen vid TVn(hamnar jag här dricker jag oftast upp allt te) eller vid datorn(mest för att kolla skolposten, lärare kan mejla tidigt) tills det är dags för att borsta tänderna och fixa i ordning det sista innan jag går till bussen vid 07.12. Anledningen till att jag går upp så tidigt är för att jag ska hinna vakna ordentligt innan jag går till skolan, det har också hänt att jag har sista-minuten-pluggat inför ett prov eller liknande innan jag gått till bussen.
När jag väl kommer på bussen brukar jag sitta och läsa en bok(som alltid finns i väskan) eller lyssna på radion om jag är för trött för att läsa. ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar