torsdag 26 juli 2012

Dag 8 – Ett pinsamt minne

När vi hade börjat gymnasiet anordnade skolan ett föräldramöte för att föräldrarna skulle se hur dom jobbade på skolan och för att dom skulle få träffa våra lärare. Vi som var elever fick också följa med och från början tänkte jag inte följa men efter att jag fått följa med Tilda hem efter skolan följde jag med. :) Alla samlades först i aulan och sen fick vi gå vidare till klassrummen, vi gick till Energihallen. ;) Där fick alla som ville köpa fika innan mötet började. Jörgen & Marie sa att alla elever och föräldrapar skulle ställa sig upp, säga vad dom hette och vilken inriktning vi hade valt.
Jag satt hela tiden och tänkte på vad jag skulle säga så att det inte skulle bli fel. Men när det väl blev min tur och mamma & jag stod där lyckades jag ändå säga:
- Jag heter Ottilia och jag går dans. 
Jag insåg efter några sekunder vad jag hade sagt och rättade mig själv snabbt med:
- Nej, det gör jag inte alls. Jag går teater! 
Mamma slängde då snabbt in:
- Är du säker på det? 
Sen skrattade alla lite åt mig innan resten fick presentera sig och mötet fortsatte.
Alla måste trott att jag är supervimsig och att jag inte har koll på någonting. PINSAMT.

// Ottilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar