torsdag 12 juli 2012

Mysteriet På Greveholm II

Oh my gosh vad jag  har längtat efter det här efter att jag fick veta att det skulle bli en julkalender till med namnet Mysteriet På Greveholm. Men nu när jag har sett trailern vet jag inte om jag längtar lika mycket längre. Det syns verkligen att dom inte har spelat in det på samma ställe och det känns som att dom har fått tvinga fram hemligheter ur slottet som inte fanns där när dom skrev det första manuset. Jag kan förstå att dom ville ha en ny familj som flyttar in och att det kan behöva hända lite nya saker. Den heter dessutom Grevens Återkomst och det förstår jag inte alls eftersom Melissa, Ivar och Lillan(som var barnen i den första familjen) gjorde slut på honom i julkalendern som gick 1998, dock ska Dioda(tjejen från rymden som var inlåst hos greven i hundra år) vara med i år också. Men trots att jag är lite onöjd med hur dom har löst det jag kan se på trailern är jag ändå rätt pepp och ska därför ge den en ärlig chans när den börjar visas 1 december i år(vilket jag tycker är alldeles för långt fram i tiden, SVT kunde ha släppt den här trailern i oktober, då hade vi inte behövt vänta så länge;)).

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar