fredag 11 mars 2016

Att sluta tidigt en fredag

Hej på er. :) 

Jag började jobbet 7.30 i morse och hade med mig rätt mycket packning. En kollega i Karlskrona, som var med på utbildningen i Stockholm, skulle komma och hämta grejer de hade fått när vi var iväg. De skulle flyga hem och Robin & jag hade bil så jag erbjöd mig att ha ta med deras grejer och att de kunde komma och hämta det senare om de ville. De tackade så mycket för erbjudandet och vi körde med full bil hem. Igår hörde en av dem av sig och ville hämta grejerna så jag tog med mig allt till jobbet i morse. Jag funderade lite på hur jag skulle lyckas få med mig allt på en gång men jag insåg att om jag tog en IKEA-kasse skulle det inte bli några problem. Det var lite krångligt att komma på bussen men det gick bra till slut. Jag hoppade av bussen vid jobbet och hann till första övergångsstället när Robin, som var på väg till jobbet, stannade till vid mig så att jag fick åka med de sista 100-150 metrarna till jobbet. Han tyckte att det såg lite tungt ut när jag kom och gick, haha! Det var sen toppen att jag hade IKEA-kassen när jag skulle hem eftersom jag hade en extra jacka som hängde på jobbet sedan jag sprang hem igår.
 Jag ägnade morgontimmarna innan öppning till att inventera, räkna lådor & demo-ex och sen räkna allt igen när jag räknat fel första gången. Jag hann klart innan öppning och kunde ägna mig åt lite annat eftersom jag inte hade kassan idag. Jag gjorde i ordning lite av det som vi inte hann igår när vi fixade så det var rätt skönt att få det gjort. Jag var tydligen på dåligt humör idag också, det var i alla fall vad Robin sa när jag stod och irriterade mig på att jag hade en miljon prislappar att göra innan jag var klar. Jag tänkte inte på det men när han sa det insåg jag att det faktiskt lät som att jag hade vaknat på fel sida idag, även fast jag kände mig rätt glad. 
Jag sprang in på chefens kontor och skulle hämta någonting när hon frågade om jag inte skulle ta och gå hem snart. Jag svarade då "jag ska bara sätta upp alla prislappar så ska jag gå hem sen, tror jag" hon tyckte då att jag skulle gå hem lite tidigare idag eftersom att jag hade varit inne igår när jag var ledig. Så jag gav prislapparna till Alex som fick sätta upp dem istället. :) 

När jag kom hem åt jag lite innan jag tog på mig solglasögonen och conversen(två vårtecken!) och gick ner till slottet och satte mig i solen en stund. Solen låg på och det var riktigt skönt men det blåste lite kallt så jag satt där i 20 minuter innan jag kände mig nöjd och gick hem igen. :) Det var skönt att kunna ta vara lite på solen, jag jobbar ju alltid annars när det är fint väder så att sluta tidigt var perfekt idag!



Imorgon jobbar jag igen och då är det final i Melodifestivalen. Förhoppningsvis får Viktor lite tid över så att vi kan hinna ses nu när han är hemma i Kalmar över helgen. :) Och nu börjar snart säsongpremiären av årets upplaga av Let's Dance.

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar