tisdag 8 mars 2016

Kalmar Slott i vårsolen

Hej på er. :) 

Jag sitter just nu i soffan, tittar på Gossip Girl och är lite frusen. Det är fantastiskt fint väder idag och jag bestämde mig för att jag skulle gå(och inte ta bussen som var planen från början) till Maxi för att handla. Det tar 10-15 minuter att gå dit och när jag kom fram kände jag att det inte räckte så när jag hade tagit bussen hem(så att jag slapp de tunga matkassarna) och plockat in allt klädde jag på mig en tunnare jacka, tog med mig kameran och gick ner till slottsparken och slottet. När jag kom ner plockade jag upp kameran för att fota änderna som finns där. De är vana vid att få mat av människor för istället för att springa åt andra hållet, som jag ju är van vid då de djuren som finns ute på landet ju blir rädda när de ser människor, började de komma fram emot mig. De vågade inte komma hela vägen men alla började direkt gå fram åt mitt håll när de såg att jag stannade till i närheten.
Svanarna, som jag har lärt mig kan vara farliga simmade snabbt fram när de såg att jag kom. Även de är vana vid att få mat av människor. De blev nog lite besvikna när jag bara stod där med en kamera och tog kort på dem.
 Jag gick ett varv runt slottet uppe på muren och var helt ensam. Jag gick runt och lyssnade på Rätt avigt som har blivit en av mina favoritpoddar numera. :)
När jag hade gått varvet runt gick jag ner och satte mig i slottsparken där det inte blåste så mycket ch faktiskt var riktigt skönt. :) Det känns som att våren har kommit nu, precis som alla andra gånger när solen visar sig i början av våren. Jag har i alla fall tagit vara på dagen och det var skönt att få lite luft och slippa sitta/stå inomhus och titta på det fina vädret som har varit min verklighet varje gång solen har visat sig de senaste veckorna. Imorgon jobbar jag så då hoppas jag på dåligt väder. ;) 

Nu ska jag städa innan jag ska laga lite mat. :) 

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar