lördag 26 mars 2016

Våfflor & påsk

Hej på er. :) 

Idag är det påskafton och jag har jobbat hela dagen. :) Det är påskrea och på grund av lite personalproblem har jag fått röra mig på vitvaruavdelningen där jag inte känner mig helt bekväm alla gånger men det har faktiskt gått förvånansvärt bra och jag har inte fått några för svåra frågor som jag har inte har kunnat lösa(med hjälp av Mange som har varit min expert idag). Nu har jag duschat och jag sitter i soffan och tittar på What Happens In Vegas. :)

Igår var det trandagen, långfredagen och våffeldagen - allt på samma dag. Att det var trandagen märkte jag inte så mycket, det är nog mer än barngrej tror jag, haha! Att det var långfredagen märkte jag inte heller så mycket av, det var fredag men det var inte en särskilt lång dag. Men att det var våffeldagen märkte jag av ganska mycket. Mange & jag stod nere i demoköken på jobbet och gräddade våfflor som vi bjöd kunderna på. Det var mycket uppskattat av kunderna men efter att ha stått och gräddat våfflor i flera timmar(och ätit en och annan själv också) vill jag inte se fler våfflor på ett bra tag.
Efter jobbet åkte jag hem till pappa för att fira att han fyllde år förra helgen. :)
Nu ska jag återgå till filmen och gå och lägga mig tidigt, eftersom man ställer fram klockan i natt kommer det bli en timme mindre sömn och jag behöver all sömn jag kan få.

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar