tisdag 8 mars 2016

Vårkänslor

Hej på er. :) 

Som jag berättade tidigare idag har det varit fint väder idag. När solen skiner såhär års kommer ju vårkänslorna fram direkt och när jag var och handlade köpte jag två buketter tulpaner. Tulpaner är ett vårtecken för mig och jag tycker att det blir lite mer levande hemma när det finns lite blommor. Jag har haft blommor köket som har varit väldigt svårskötta, antingen har de fått för mycket vatten eller så har de fått för lite. De har inte blommat sedan jag fick dem för 1 och ett halvt år sedan och de har hela tiden varit lite vissna längst ute på ALLA bladen oavsett hur mycket vatten som jag än har gett dem. Men idag gav jag upp och slängde dem. Jag tröttnade på att de stod i fönstret och var halvvissna hela tiden. Det är lite tomt i köksfönstret nu men efter det står en bukett med tulpaner på köksbordet märks inte det så väl än.
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar