torsdag 31 mars 2016

När man har tagit en ordentlig sovmorgon

Hej på er. :) 

Idag började jag jobba kvar över två och jag passade på att ta en ordentlig sovmorgon. När jag hade gjort det gick jag ut och sprang lite intervaller i det soliga men väldigt blåsiga vädret. Det var verkligen vår i luften och trots att solen lös mig rakt i ögonen njöt jag av varje sekund. Det är så härligt nu när solen lyser nästan varje dag, man glömmer bort hur mörkt, kallt och tråkigt det är under vintern. :)
Vid ett tog jag bussen till jobbet och fixade med lite grejer innan jag började. Jag pratade lite med min chef om nästa vecka när vi ska ha ett två dagars-möte tillsammans med Växjö-huset och hon pratade om övernattning. Jag hade inte räknat med det över huvud taget och jag förstår inte varför. Det fanns inte ens på världskartan av någon anledning, men jag är övertygad om att det kommer bli givande och framförallt trevligt! :) När jag sen kom ner på golvet och började jobba kände jag hur bra jag mådde idag och att mitt humör var på topp! Jag kände mig också riktigt pigg, jag har kommer inte ihåg när jag kände mig så pigg senast och det var riktigt skönt. :)

Nu ligger jag nerbäddad i sängen som jag precis har bytt lakan i, det är få saker som slår en nybäddad säng med rena lakan. :) Imorgon börjar jag halv åtta och jobbar till halv fyra och sen ska jag hem och tvätta, låter som en riktigt rolig fredagskväll. ;)


// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar