lördag 12 mars 2016

När man väntar på något gott

Hej på er. :) 

När jag kom till jobbet idag satt Amra utanför och väntade på att någon med nycklar skulle komma och låsa upp. Jag satte mig hos henne i solen och vi satt där en stund innan det kom tre till som inte hade några nycklar. Vi passade på att njuta av solen eftersom vi visste att det var det enda vi skulle få se av solen idag. Till slut kom det någon med nycklar så att vi kunde komma in och sätta igång.
Eftersom jag står i kassan precis vid utgången ser jag vad som händer utanför hela tiden och det är lite tråkigt att stå inne på jobbet när det inte är ett enda moln på himlen och solen skiner. Jag tänkte att jag skulle muntra upp mig själv med årets glasspremiär på lunchen och jag tog en av nyheterna som har kommit in i veckan - Magnum Double Caramel. Den var helt fantastisk! Nu ser jag fram emot att testa den med jordnötssmör också. :)
Hela dagen har jag gått runt och nynnat och längtat till kvällens final. Jag har pratat med kollegor, en del som skiter fullständigt i hur det går och en del som ska titta och faktiskt tycker att det är lite roligt ändå. Alla har någon låt de tycker extra mycket om och jag vet fortfarande inte vilken jag tror kommer vinna.
Anna-Sara gör sitt bästa för att sprida lite glädje på jobbet. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar