torsdag 24 mars 2016

Påskmuffins

Hej på er. :) 

Jag kunde till slut bestämma mig för två recept så att jag kunde baka, det ena var muffinssmet som är med i Roy Fares bok United States of Cakes och frostingreceptet hittade jag på en blogg som ni hittar här. Så här i efterhand är jag sjukt nöjd med mina val, de passade bra ihop(inte för att jag hade räknat med något annat, det är ju vanilj och choklad) och de smälter i munnen. :) Jag har också dekorerat några stycken med små mandelägg med lakrits(jag är egentligen inte så förtjust i dem men de är finast i färgerna så det fick bli dem) på de som jag misslyckades med frostingen på. Till slut fick jag till rosmönstret ordentligt och jag är nöjd med dem men jag tror att frostingen var lite för kall. Den var ganska svårspritsad och det var svårt att få till det så att det såg snyggt ut.
// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar