lördag 12 mars 2016

Melodifestivalen - FINALEN

Hej på er. :) 

Idag är det final i Melodifestivalen och jag är lite osäker på vilken av låtarna som kommer vinna. Jag brukar alltid ha en hum om vem som kan tänkas vinna och brukar ha rätt när jag har gissat tidigare år. När jag hörde Heores för första gången förra året sa jag "den här kan slå i Eurovision" och vilken låt var det som vann förra året? Inte så dåligt ändå. ;) Men den här gången har jag verkligen inte en aning. Tittar man på topplistor på till exempel Spotify ligger Frans med If I Were Sorry först men jag har av någon anledning svårt att tro att den kommer vinna. Det har pratats om att Molly Sandén kommer ta hem det med sin låt Youniverse men jag tycker inte att den låten är en vinnarlåt. Själv tycker jag att Robin Bengtssons låt Constellation Prize är absolut bäst. Jag har gått och nynnat på den sedan jag hörde den första gången för sex veckor sedan så jag hejar absolut på den. Men jag är osäker på om det är den som kommer vinna, den känns egentligen inte heller som en vinnarlåt. Wiktoras låt Save Me är också bra precis som Boris Renés Put Your Love On Me men de känns inte heller som låtar som kommer vinna. Det ska verkligen bli intressant att se hur det slutar ikväll! :)

Startordningen ser ut såhär: 


1. Panetoz – ”Håll om mig hårt”
2. Lisa Ajax – ”My Heart Wants Me Dead”
3. David Lindgren – “We are Your Tomorrow”
4. SaRaha – “Kizunguzungu”
5. Oscar Zia – “Human”
6. Ace Wilder – “Don’t Worry”
7. Robin Bengtsson – “Constellation Prize”
8. Molly Sandén – “Youniverse”
9. Boris René – “Put Your Love on Me”
10. Frans – “If I Were Sorry”
11. Wiktoria – “Save Me”
12. Samir & Viktor – “Bada nakna”
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar