onsdag 9 mars 2016

Vart tar min tid vägen?

Hej på er. :) 

Idag har jag jobbat 10 timmar och trots att det har varit rätt många timmar har dagen gått oerhört fort. De första två timmarna var lite långsamma men fram till lunchen, vid 14, tickade klockan på rätt bra och när jag hade ätit bara sprang tiden ifrån mig. Jag tittade på klockan och trodde att den skulle vara runt halv fyra men så var den kvart i fem. Ibland undrar jag vart tiden tar vägen när jag är på jobbet. Min att-göra-lista är alltid väldigt mycket längre än vad jag tydligen har tid för. Jag börjar alltid dagen med att göra en lista över vad jag behöver göra fram tills att jag slutar. Är arbetsdagen kortare blir listan kortare och är den längre blir också listan längre. Idag hann jag pricka av alla punkter utom den, vilket är en punkt som jag skriver upp varje dag men som jag prioriterar sist varje gång. Vissa grejer måste göras varje dag och dem ligger först bland prioriteringarna medan de som bara behöver göras lite då och då så då kommer det längst ner. Men jag hoppas att jag ska kunna ta tag i det en annan dag när jag har mer tid(haahaha, såhär tänker jag VARJE dag)
Jag fick skjuts hem av Amra idag och vi var på City Gross innan vi åkte hem. Hon behövde lite grejer till kvällsmaten och jag passade på att köpa frukost till imorgon bitti när jag ska vara på jobbet klockan 6. Egentligen är jag ledig men nu är det snart grillsäsong och då ska alla grillar med tillbehör plockas fram och framförallt göras plats åt. Jag brukar inte få vara med(eller jag FÅR väl alltid men jag blir aldrig tillfrågad) men idag frågade Mange om jag kunde tänka mig att komma in några timmar och hjälpa till. Då kunde jag inte säga nej, jag får alltid så dåligt samvete när det är fint när jag kommer till jobbet och någon annan har jobbat hårt på min avdelning utan att jag har lyft ett finger. Det ska inte bli så den här gången. :) Efter jobbet tänkte jag springa hem, passa på när jag ändå är ledig. Jag är lite osäker på hur långt det är från jobbet och hem, blir det för kort får jag väl ta en extrarunda. :)

Nu ska jag titta på dokumentären om Ingvar Kamprad som går på TV4. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar